سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ نیوز

قطع دست انگلیس کاری بزرگ بود اما حفظ آن مهمتر است

    نظر

امام(ره): قطع دست انگلیس کاری بزرگ بود اما حفظ آن مهمتر است

 

ماجرای استقلال ایران اسلامی از استعمار غرب و شرق که از ابتدای انقلاب مورد توجه بنیانگذار کبیر آن و توده های مردم بود، همچنان و با گذشت 36 سال پس از پیروزی، بحث روز است و عده ای، همچنان قبله آمال و کلید حل مشکلات داخلی را در چگونگی ارتباط گیری با آنها می دانند.

 

امام(ره): قطع دست انگلیس کاری بزرگ بود اما حفظ آن مهمتر است

کراراً تذکر داده ‏ام که تنها چیزی که می ‏تواند سد راه اجانب و دوَل استعمارگر باشد و نگذارد سلطه بر ذخایر ممالک اسلامی پیدا کنند اسلام و علمای جلیل اسلام است؛ و این حقیقتی است که در طول تاریخ برای دوَل استعمارگر ثابت شده است. از نخست ‏وزیر اسبق خبیث دولت استعمارگر انگلستان نقل شده است که: «تا قرآن بین مسلمین است ما نمی ‏توانیم در مقاصد خود پیشرفت کنیم». هدف اصلی دولتهای استعمارگر محو قرآن، اسلام و علمای اسلام است؛ و برای وصول به اهداف استعماری خود هرچند، نغمه‏ ای را به وسیل? عمال خبیث خود آغاز می ‏کنند و چهر? ضداسلامی و ضدملی آنها را ظاهرتر می ‏سازند. (50/8/21 - نجف)

 

دولتهای امریکا و انگلیس آنقدر به ملت ما فشار آورده ‏اند و اشخاص جنایتکار را تأیید کرده ‏اند که کم‏ کم موجب تنفر ملت ما شده است. البته شوروی هم دست کمی از آنها ندارد. من بارها توصیه کرده ‏ام که دست از پشتیبانی دولت و شاه ایران بردارید و کاری نکنید که ملت ایران نسبت به ملتهای انگلیس و امریکا که در مقابل این روش دولتهای متبوعشان سکوت کرده ‏اند بدبین شوند. و ما فعلاً امریکا و انگلیس و شوروی را دشمن شمار? یک مردم خود می‏ دانیم؛ البته امریکا از همه بدتر است. (57/10/16 - نوفل لوشاتو در پاسخ به سوالات خبرنگاران)

 

بارها تذکر دادیم که باید ایرانی بسازیم که بتواند بدون اتکا به امریکا و شوروی و انگلستان ـ این جهانخواران بین المللی ـ استقلال سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی خویش را به دست گیرد و روی پای خود بایستد و هویت اصیل خویش را به جهان عرضه کنند. افسوس که هنوز عده‏ای از روشنفکران نمی‏توانند دست از غرب و یا شرق بکشند؛ و این دو را سر مشق کارهای خود قرار داده‏اند. امیدواریم با تحول فرهنگ حاکم اسلامی، این گروه به خود مشغول و از مردم بریده به خود آیند و اصالت خویش را دریابند و از وابستگی نجات پیدا کنند. (58/4/18 - قم)

 

منبع: فرهنگ نیوز