سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ نیوز

از عصر دود و کبوتر تا اینستاگرام و وی چت

    نظر

انسانی که زمانی آرزویش اجتماعی شدن و جهانی شدن بود توانست از طریق فضایی که فراهم شده بود پا به دنیایی بگذارد که هیچ محدودیتی را برای او ایجاد نمی کرد، دنیایی بدون چارچوب و ساختار در حوزه اخلاق، دین و اعتقادات و حتی انسانیت؛ معجونی هزار رنگ از داده های مختلف.

sdsd

 

از طرفی ظهور و گسترش این رسانه های مدرن در غرب دقیقا همزمان با زوال نهادهای دینی و کاهش اهمیت آنها در حیات اجتماعی و حتی خصوصی فرد صورت گرفت. در حالیکه نظرات دین ستیزانه و اعتقاد زدا و حیا زدا در متن اجتماعی این دنیای مدرن غالب شد  و اساس و شاخص آن به حساب آمد.

انسانی که در فضای نت و صفحات اجتماعی دوباره متولد می شد به مرور به انسانی دگر اندیش بر پایه عقل تجربی و مادی گرا بود.

 

از طرف دیگر ورود موبایل که در ابتدا تنها یک وسیله ارتباطی ساده بود با گذشت زمان یک دریچه رنگارنگ را برای کاربر به  سوی جهانی نامحدود از اطلاعات باز کرد. افزوده شدن نرم افزارها و برنامه های کاربردی به این گوشی ها، لذت و جذابیت استفاده از آن را به شدت افزایش داد.

 

Digital-Age

 

 

برنامه هایی چون وی چت، واتس آپ، اینستاگرام، وایبر و… که با جذب حداکثری در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن دنیای فوق مدرنی را در اطلاع رسانی و آسان کردن ارتباط ایجاد کرد، برنامه هایی که از قرار اهداف دیگری را نیز دنبال می کنند.

 

دنیایی از عکس و صوت و پیام از سراسر جهان در فضایی که تنها در کف دست و به دور از چشم هر ناظری در هر ساعت از شب و روز و در هر مکانی قابل پیگیری است. دنیایی که شاید ما با کمی قدرت و همت بتوانیم در راه تبلیغ فرهنگ و اخلاق و مفاهیم والای انسانی در دست بگیریم.

 

منبع : باحجاب