سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ نیوز

وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: به سعودیها نصیحت کردهایم جنگ با

    نظر

 

 










کالین پاول در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" آمریکا بیان کرد: ما به دوستان سعودی خود نصیحت کردیم که دست از مجادله بردارند؛ زیرا دست عربستان برای ایرانی ها رو شده و جنگ با ایران به معنای بازگشت عربستان در طول چند ساعت به قبل از عصر صنعتی شدن است.

اجازه به عربستان برای جنگ یمن اشتباه بود

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا همچنین گفت: کشورش با آزاد گذاشتن دست عربستان برای حمله به یمن اشتباه کرد؛ آمریکا نباید گول وعده های سعودی‌ها درخصوص پیروزی در این جنگ را می‌خورد.

پاول فاش کرد: سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی، و فرزندش تعهد دادند که جنگ بیش از 10 روز طول نکشد و ارتش سعودی قادر است که روز هفتم جنگ وارد شهر صنعا، پایتخت یمن، شود.

فریاد همپیمانان سعودی برای خروج از باتلاق یمن

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا افزود: نتیجه فاجعه بار بود. بعد از گذشت یک ماه و نیم بمباران یمن، داد و فریادهای همپیمانان سعودی خود را شنیدم که درخواست کمک می کنند؛ زیرا یمنی ها در داخل یمن کارهای غیرمنتظره ای انجام دادند که کسی تصور نمی کرد.

کالین پاول گفت: ما با دل بستن به یک ارتش ضعیف و وزیر دفاعی که تفکری درباره عبارت جنگ ندارد، اشتباه کردیم.

رییس قوه قضاییه گفت: حقوق بشری که در آن همجنسبازی، توهین به مقدس

 

 

حقوق بشری که در آن همجنس‌بازی و توهین به مقدسات تجویز می‌شود، یک دروغ بزرگ است

















آیت‌الله "صادق آملی لاریجانی" رئیس قوه قضائیه صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلیّ مدارس حوزه علمیه استان تهران حضور یافت.
وی با بیان این که مساله حقوق بشر دستاویزی برای تحرکات سلطه جویانه غرب است، اظهارداشت: حقوق بشری که در آن همجنس‌بازی، توهین به مقدسات و بسیاری از رذایل اخلاقی  دیگر را تجویز می‌کند، یک دروغ و فریبکاری بزرگ است.

آیت‌الله آملی لاریجانی ادامه داد: مروجان و مدعیان این حقوق بشر، که دیدگاه‌های و اندیشه‌های سکولاری را توسعه می‌دهند، باید به آموزه‌ها و الگوهای اسلام ناب رجوع کنند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه به تشریح رویکرد اصلی فعالیت در حوزه‌های علمیه پرداخت و افزود: فهم درست دین، تبلیغ درست دین و تعالیم دینی و شرکت فعالانه، آگاهانه و همراه با مسئولیت پذیری در روند اجرای تعالیم؛ از مهمترین وظایف برای حوزه‌های علمیه است.
 
وی افزود: درست است که در حال حاضر به دلیل عدم حضور فیزیکی منابع وحی یعنی پیامبران و ائمه معصومین(ع) از این جهت محروم هستیم، اما این وظیفه را فقها و مجتهدین بزرگوار ما برعهده گرفته و در عصر غیبت، وظیفه تبلیغ معارف اسلامی برعهده فقهاست. 
 
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: البته فقط فقه کافی نیست، بلکه تبیین درست معارف و تعالیم اسلامی است که می‌تواند راهگشا باشد، زمانی تنها راه تبلیغ تعالیم اسلامی منابر و مساجد بودند، اما در روزگار کنونی ابزارهای مختلف ارتباطی دیگر می‌توانند مورد استفاده طلاب و فقهای ما برای آگاه ساختن همه مردم از معارف و تعالیم الهی باشند.  
 
آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: در زمان غیبت ولی فقیه است که وظیفه هدایت و رهبری جامعه اسلامی را به نیابت از امام غائب برعهده می‌گیرد، به همین دلیل ولایت فقیه از اولین و اصلی ترین رکن اساسی نظام اسلامی و مهم‌ترین پایگاه برای نشر و ترویج تعالیم اسلامی است، به همین ترتیب در سطوح و مناصب پایین‌تر نیز حضور فقها لازم است، از جمله در مجلس خبرگان رهبری، فقهای شورای نگهبان، رئیس قوه قضائیه، رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور و...  
 
آیت‌الله ملی لاریجانی یک وظیفه بسیار مهم و اساسی طلاب، فقها و مراجع عظام را در روزگار کنونی ادامه مطلب...

دشمن از 8 سال دفاع مقدس عبرت بگیرد

 

نیروهای مسلح هرگونه تهدیدی را قاطعانه پاسخ می‌دهند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امیرسرتیپ "سید حسام هاشمی" مشاور فرمانده معظم کل‌قوا درباره بیانات مقام معظم رهبری درباره «جنگ نیابتی و تلاش حکام سفیه منطقه برای کشاندن جنگ نیابتی به مرزهای ایران» اظهار داشت: نیروهای مسلح ایران اعم از ارتش، سپاه و بسیج آماده‌اند تا به هر تهدیدی پاسخ قاطع دهند.


**دشمن از 8 سال دفاع مقدس عبرت بگیرد

وی با اشاره به اینکه دشمن از 8 سال دفاع مقدس عبرت بگیرد، خاطر نشان کرد: ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس با قدرت در برابر استکبار ایستاد.


**بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین (ره)

گفتنی است «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» فرماندهی معظم کل‌قوا با اشاره به برخی خبر‌ها مبنی بر تلاش مشترک دشمنان و برخی مسئولان سفیه منطقه خلیج فارس برای کشاندن جنگهای نیابتی به نزدیکی مرزهای ایران اشاره و تأکید کردند: پاسداران انقلاب اسلامی و همه پاسداران حریم امنیت ملی در نیروهای مسلح هوشیار و بیدارند و اگر شیطنتی صورت بگیرد، واکنش جمهوری اسلامی ایران بسیار سخت خواهد بود.


ایشان با تأکید بر اینکه ملت ایران با امیدواری کامل به حرکت در مسیر افق روشن خود ادامه خواهد داد، افزودند: پیمودن مسیر حرکت به سمت آرمانهای والا، قطعا همراه با هزینه‌هایی است و در طول تاریخ نیز ملتهایی مدال لیاقت گرفته‌اند که در مقابل چالش‌ها به زانو درنیامدند و در مقابل هرگونه تجاوز سخت و نرم، حصار مستحکم عزم و اقتدار ملی را نشان دادند.


رهبر انقلاب، ملت ایران را در زمره چنین ملت‌هایی دانستند و اظهار امیدواری کردند که جوانان عزیز و نسل نورسیده، بار سنگین امانتی را که از نسل گذشته به آن‌ها رسیده، بهتر و مستحکمتر از قبل به پیش برند.

قیمت سوخت

    نظر

 

قیمت بنزین تک نرخی رسما اعلام شد/ هر لیتر بنزین 1000 تومان













همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها قیمت هر لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای معمولی و سوپر به ترتیب 700 و 800 تومان و بهای هر لیتر بنزین معمولی و سوپر آزاد به ترتیب با قیمت 1000 و 1100 تومان در جایگاه های سوخت کشور عرضه می‌شد.

بر اساس این گزارش؛ از ابتدای خردادماه سال جاری سهمیه 60 لیتری بنزین 700 تومانی در کارت‌های سوخت خودروهای عمومی واریز شد.

اما با توجه به اینکه مردم انتظار این را داشتند که سهمیه 60 لیتری آنها مطابق ماه‌های گذشته واریز شود اما با وجود عدم شارژ نشدن سهمیه سوخت، اکثر مردم با شوک فراوان مواجه شدند به طوری که این موضوع مشکلاتی برای مردم ازجمله جایگاهداران عرضه سوخت ایجاد کرد.

 دلیل واریز نشدن سهمیه سوخت در کارت‌ها ناشی از عدم اطلاع رسانی از سوی مسئولان بود به طوری که با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که بنزین تک‌نرخی در جلسه هیئت دولت به تصویب رسیده بود بدون اینکه به مسئولان اجرایی اطلاع رسانی شود.

در همین خصوص؛ عباس کاظمی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران  گفت: بنزین تک‌نرخی معمولی به قیمت 1000 تومان و بنزین سوپر به قیمت 1200 تومان در جایگاه‌ها عرضه می‌شود.

وی همچنین گفت: سهمیه بنزین 700 تومانی نیز سوخت نمی‌شود و تا شهریور ادامه دارد.

گفتنی است؛ هر لیتر گازوییل نیز به قیمت 300 تومان به فروش می‌رسد.