سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ نیوز

کاربران ایرانی پاسخ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را دادند

در سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران، کاربران ایرانی فیسبوک خواستار عذرخواهی آمریکا از این اقدام خود شدند.

 

کاربران ایرانی پاسخ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را دادند

 

سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا که بعنوان یکی از اعضای هیأت آمریکایی برای مذاکرات 1+5 با ایران در وین حضور دارد، طی مطلبی در صفحه فیسبوک خود با اشاره به بخشی از پیام ویدئویی روز گذشته ظریف مبنی بر اینکه "بازی شاهین-قُمری، به امید گرفتن امتیاز در لحظه آخر، نتیجه‌ای بهتر از سال 1384 ندارد"، از مخاطبان خود این سوال را پرسیده که "اصطلاح شاهین – قمری به چه معناست و آیا این اصطلاح در زبان فارسی رایج است یا نه؟"



در همین راستا بسیاری از کاربران ایرانی این شبکه اجتماعی به جای ارائه پاسخ به این سوال وی، به مناسبت امروز که مصادف با حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی در تاریخ 12 تیرماه سال 1367 است، اشاره کرده اند.برخی از پاسخ هایی که کاربران ایرانی به آلن ایر داده‌اند بدین شرح است:

* آقای ایر نمی‌خواهید به نمایندگی از دولت آمریکا بابت شلیک عمدی به هواپیمای مسافربری ایران,عذر خواهی کنید؟

* امروز سالروز شلیک موشک آمریکایی به هواپیمای شماره 655 ایران و شهید شدن 290 ایرانیه. چرا هیچ وقت عذر خواهی نکردید؟ چرا به ویل راجرز فرمانده اون ناو جنگی مدال شجاعت دادین؟

* آقای ایر امروز سالروز کشته شدن 290 نفر انسان بی گناه در هواپیمای مسافربری توسط هموطنان شما هم هست. کاش دولت شما دستکم عذرخواهی می کرد.. اگر دنبال دلایل تنفر از امریکا در ایران هستید اینم یکی از دلیل‌هاش.

* امروز سالگرد شلیک به هواپیمای مسافربری ماست اقای آلن ، حرفی برای گفتن دارید؟

* این همون بازی هست که نتیجه اش میشه شهید شدن 290 نفر به صورت کاملا ناعادلانه . شاهین 290 تا قمری رو میکشه

* مثل بازی شما با منطقه خاورمیانه.

* همان داستان چماق و هویج است.

* یعنی هواپیمای مسافربری و موشک نظامی #IR655

* امروز سالروز شهادت 300 انسان بی دفاع توسط دولت شماست. چطور به خودتان حق می دهید در مورد حقوق بشر صحبت کنید؟ شرم بر شما. هیچگاه حتی عذرخواهی هم نکردید. به آن قاتل نامرد هم مدال افتخار دادید. بی صبرانه منتظر دادگاه الهی هستیم که هیچ کسی نمی تواند از آن فرار کند. حتی شما...

 

فرهنگ نیوز