سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ نیوز

تا اطلاع ثانوی از Internet Explorer استفاده نکنید

 

ایجاد یک حفره امنیتی در مرورگر Internet Explorer طی هفته جاری، شرکت مایکروسافت را به تکاپوی ترمیم این حفره انداخته است .
مایکروسافت شنبه هفته جاری از برنامه های خود برای ترمیم این حفره خبر داد که نسخه های 9 تا 11 این مرورگر را هدف قرار داده است.بر اساس اعلام شرکت امنیت سایبری "فایر آی" که این حفره را شناسایی کرده است این نسخه ها 26.25 درصد از بازار این مرورگر را به خود اختصاص داده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 گفته می شود یک چهارم کاربران اینترنت در خطر هک شدن قرار دارند. نسخه ها 9 تا 11  در 55 درصد از رایانه های شخصی استفاده می شود.گفتنی است مایکروسافت اعلام کرده است رایانه های شخصی که سیستم عامل ویندوز XP داشته باشند نسخه های به روز رسانی شده این مرورگر را که ترمیم کننده این حفره باشد دریافت نمی کنند.
 شرکت فایر آی می گوید یک گروه ماهر از هکرها  از این حفره سوء استفاده کرده اند.کارشناسان این شرکت امنیتی یک راه فوری مقابله با این حفره را استفاده از دیگر مرورگرها معرفی کرده اند.
 این آسیب پذیری می تواند به هکرها در کسب کنترل کل سیستم آسیب دیده کمک کرده و هکر بتواند عملیات های متعددی از جمله حذف داده ها، نصب برنامه های مخرب و یا ساخت حساب هایی که دسترسی به تمامی حقوق کاربر را فراهم می آورد مقامات فایر آی و مایکروسافت اطلاعات بیشتری در مورد این نقص امنیتی و یا راهبردی که هکرها از آن برای سوء استفاده از حفره مذکور استفاده می کنند نداده اند.
 آنها می گویند پیش از آنکه مایکروسافت یک نسخه به روز رسانی ایمن عرضه کند دیگر گروه های هکر، در صدد کشف بیشتر این حفره و راه اندازی حملات مشابه خواهند بود.

 منبع :راسخون