سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ نیوز

حجاب مانع پیشرفت زنان مسلمان نیست

 

در این خصوص «آدلیا» یکی از افراد علاقمند به استفاده از پوشش اسلامی و حجاب اسلامی از علاقه و تصمیم خود برای انتخاب حجاب اسلامی سخن گفت.
 
وی اظهار داشت: من حدود هفت سال است که به حجاب اسلامی روی آورده‌ام چراکه متوجه شدم این مسئله فرمانی است از طرف خداوند برای هدایت بشریت و من که یک مسلمان هستم باید به دستورات خداوند عمل کنم.
 
وی همچنین اظهار داشت: هر چند انتخاب این مسئله شاید مشکلاتی را نیز در جامعه برای من ایجاد کند ولی من متوجه این مطلب شدم که وجود این مشکلات نمی‌تواند مانعی برای انتخاب مسیر من در ادامه زندگی باشد و این نوعی خودفریبی است که ما فکر کنیم حجاب مانع پیشرفت زنان در اجتماع است. 

.
 

آدلیا افزود: حجاب برای من یک نشانه از مسلمان بودنم است و من قصد دارم این نشانه را با کمال میل حفظ کنم و معتقدم که یک زن مسلمان باید در عمل نیز نشانه‌هایی را از پذیرش اسلام در رفتار و کردار خود همراه داشته باشد چون اسلام دین عمل و اعتقاد است.

وی بیان داشت که در حال حاضر متأسفانه درک و شناخت جامعه مسلمان قرقیزستان از ایمان اندک است و برخی فقط به انجام مراسم‌های دینی و آئین‌های مذهبی می‌پردازند و به شناخت اساس اسلام کمتر توجه دارند در حالی که اسلام یک سیستم جامع است ضمن اینکه ایمان افراد باید بر عقل و اندیشه آنان تکیه داشته باشد.